İzmir Valiliği’nin koordinesinde, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen ‘2. Robokod İzmir Bilişim ve Kodlama Projesi Şenliği’ etkinliği, eğitim alanında önemli bir ilerleme kaydedildiğini gözler önüne serdi. Bu proje kapsamında, 60 binin üzerinde öğretmen dijital okuryazar eğitimi aldı. Etkinlik, Halkapınar Kapalı Spor Salonu’nda gerçekleştirildi ve burada 600 öğrenci, otonom araçlar, dron teknolojileri, akıllı ev sistemleri, nesnelerin interneti, tarım robotları, eğitim robotları gibi farklı temalarda toplamda 300 proje sergiledi. İzmir Valisi Süleyman Elban, etkinlikle ilgili olarak, “Bu eğitim programı çerçevesinde 60 bin öğretmenin tamamını dijital okuryazar hale getirdik. Öğretmenlerimiz kodlama ve medya okuryazarlığı eğitimleri alarak, yeni nesilleri de dijital okuryazar yapmak için harekete geçtik,” ifadelerini kullandı.
Vali Elban, eğitim programının geniş kapsamlı olduğunu belirterek, “850 bin öğrencimizin tamamının dijital okuryazar olması hedefleniyor,” dedi. Okullarda 9 bine yakın bilgisayarın temin edildiğini vurgulayan Elban, teknoloji sınıflarının oluşturulduğunu ve öğrencilere yönelik çok sayıda robotik malzeme, Arduino ve LEGO setleri ile akıllı oyunların alındığını ifade etti. Bu sayede, okullarda eğitim gören öğrencilerin büyük bir çoğunluğu, bu eğitimle tanışma fırsatı buldu. “Haziran ayı itibarıyla, okullarımızda eğitim gören tüm öğrenciler dijital okuryazar hale gelecek,” diyen Vali, İzmir’i bir teknoloji merkezi yapma hedefinin de altını çizdi.
Etkinlikte yer alan öğrencilerin projelerinden biri dikkat çekiciydi. Seferihisar Semiha İrfan Çalı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören 11. sınıf öğrencisi Eymen Yağız Çayan, “Futbol oynayan robotlar geliştirdik,” dedi. Eymen, projelerinin hazırlanma sürecinde öğretmenleri ve arkadaşlarıyla birlikte çalıştıklarını ve robotlarının büyük kısmını kendilerinin tasarladıklarını belirtti. “Daha önce birkaç yarışmaya katıldık. Bu seferki yarışmada birinci olduk,” diyerek robotlarının futbol oynamaya yönelik olduğuna dikkat çekti. Robotların, masa üzerinde düzenlenmiş bir futbol sahasında çalıştığını ve rakip kaleye topu sokmaya çalıştıklarını ifade etti.
Bir başka dikkat çeken proje ise İzmir Özel Türk Koleji’nde öğrenim gören 6. sınıf öğrencileri tarafından gerçekleştirilen ‘Linespond’ adlı robot oldu. Öğrenciler Akın Arslan Çalışkan, Orhan Gök ve Demir Kurudere, projenin temel seviye çizgi izleyen kategorisinde birincilik aldıklarını açıkladılar. Projelerinin sekizli bir sensör kullandığını ve devre elemanlarının bir kit kartı üzerinde yer aldığını belirten öğrenciler, robotun sensörden aldığı verilerle doğru yönlendirmeleri yapabildiğini dile getirdiler. “Bu proje, gelecekte şerit takip sistemleri gibi uygulamaların temelini oluşturacak,” dediler.
Özetle, İzmir’de gerçekleştirilen bu şenlik, sadece bir etkinlik olmanın ötesinde, dijital dönüşüm ve teknoloji alanında atılan önemli adımları temsil ediyor. Öğretmenlerden öğrencilere kadar geniş bir yelpazede gerçekleştirilen eğitimlerle, geleceğin dijital dünyasına hazırlık yapılıyor. İzmir’in, Türkiye ve dünya genelinde bir teknoloji merkezi haline gelmesi amacıyla sürdürülen bu eğitim çalışmaları, yerel yönetimlerin bilinçli ve sistematik adımlarıyla destekleniyor.