ULAŞTIRMA ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının en uzun tüneli olan Köroğlu Tüneli’nde kazı çalışmalarının sona erdiğini ve bu kapsamda ‘Işık Göründü Töreni’nin gerçekleştirildiğini duyurdu. Bakan Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Ankara-İzmir YHT hattının kritik noktalarından biri olan Köroğlu Tüneli’ndeki kazı çalışmalarının tamamlandığını belirtti. Uraloğlu, “Köroğlu Tüneli, Ankara ile Afyon arasındaki hattın en önemli kesimlerinden biriydi. 5 bin 142 metre uzunluğuyla hattın en uzun tüneli olan bu tünelde kazı çalışmalarının tamamlanmasıyla çok önemli bir eşiği daha aşmış olduk” şeklinde ifade etti.
Bakan Uraloğlu, tünelin yerini ve özelliklerini de aktardı. “Polatlı-Afyonkarahisar kesiminde yer alan Köroğlu Tüneli, Afyonkarahisar ilinin kuzeydoğusunda, Bayat ilçesine yaklaşık 5 kilometre mesafede bulunuyor. Ana tünelin 13,5 metre çapında olduğunu ve solunda 4 bin 967 metre uzunluğunda, 4,5 metre çapında bir kaçış tüneli yer aldığını söyledi. Ayrıca, kaçış tünelinin her 500 metrede bir ana tünele bağlanan toplam 9 adet bağlantı tüneliyle ve 10 adet manevra cebiyle desteklendiğini aktardı.
‘505 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA OLACAK’
Hızlı tren projesinin tamamlandığında mevcut demir yolu bağlantısının 824 kilometre olan mesafenin 624 kilometreye ineceğini dile getiren Bakan Uraloğlu, “Ankara-İzmir arası hat uzunluğu 624 kilometre olacak. Ancak bizim çalışmalarımız Polatlı’ya kadar mevcut olan hızlı tren hattından sonra başladığı için Ankara-İzmir YHT hattı kapsamında Ankara-Banaz, Banaz-Sahilli ve Salihli-İzmir kesimleriyle toplamda 505 kilometre uzunluğunda bir prestij projesi inşa ediyoruz” şeklinde konuştu.
Proje kapsamındaki istasyonlar hakkında bilgi veren Bakan Uraloğlu, Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen istasyonlarıyla birlikte toplam 10 istasyon tasarlandığını belirtti. “Hat genelinde 40,9 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez ve 177 üst geçit ile 244 adet alt geçit inşa ediyoruz” açıklamasında bulundu.
‘11,5 MİLYON, HIZLI TREN KONFORUNA KAVUŞACAK’
Hat tamamıyla hizmete girdiğinde, Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir illerinde yaşayan yaklaşık 11,5 milyon insanın hızlı tren konforuna kavuşacağını aktaran Bakan Uraloğlu, seyahat süresinde hem konvansiyonel tren hem de kara yoluna göre önemli avantajlar sağlanacağını kaydetti. Açıklamasında şu bilgileri verdi: “Ankara-İzmir arası demir yolu ile 14 saat sürerken, kara yoluyla ise 7 saat olan seyahat süresi, hızlı trenle 3,5 saate düşecek. Ayrıca, Ankara-Afyonkarahisar arası seyahat süresi 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak arası 2 saat 10 dakikaya ve Ankara-Manisa arası 2 saat 50 dakikaya inecek. Hattımızın tamamlanmasıyla yıllık yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz.”