Reklam Kurulu’ndan 19 Milyon TL Ceza Kararı!
1190 okunma

Reklam Kurulu’ndan 19 Milyon TL Ceza Kararı!

Kasım 20, 2024 09:19
Reklam Kurulu’ndan 19 Milyon TL Ceza Kararı!
0

BEĞENDİM

Reklam Kurulu, 12 Kasım 2023 tarihinde gerçekleştirdiği toplantıda, kullanıcıları yanıltan ve bu yolla tüketici mağduriyetine yol açan reklam ve haksız ticari uygulamaları masaya yatırdı. Toplantıda incelenen 164 dosyadan 151’i mevzuata aykırı olarak değerlendirildi. Bu haksız uygulamalara karşı, alışveriş tercihlerinin biçimini derinden etkileyen reklamları durdurma kararı ile birlikte, toplam 19 milyon 616 bin 776 lira tutarında idari para cezası uygulandı. Kurul ayrıca, eksik bilgilendirme nedeniyle müdahale edilmesi gereken 2 dosya için tedbiren durdurma kararı aldı. Erişimi kısıtlanması gereken 29 dosya hakkında da gerekli engelleme müeyyideleri hayata geçirildi.

Bu yılın ilk 11 ayında toplamda bin 704 dosya üzerinde incelemelerde bulunan Reklam Kurulu, 1454 dosya üzerinde yanıltıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit etti. Dışa dönük haksız rekabeti önlemek amacıyla bu dosyalar hakkında durdurma cezası verilmesi ve toplamda 223 milyon 939 bin 186 lira tutarında idari para cezası kesilmesi ile erişim engellenmesi aslen karar altına alındı. Kurulun, kasım ayındaki indirim dönemi kapsamında tüketicilere yönelik bir dizi uyarı yaptığı ifade edildi. Bu uyarılar, aldatıcı uygulamalara karşı dikkatli olunması gerektiğini vurguladı.

Tüketicilerin alışveriş öncesi ihtiyaçlarını doğru bir şekilde belirlemeleri son derece önemlidir. Ayrıca, alışveriş yapacakları satıcı ya da sağlayıcı hakkında detaylı bir ön inceleme yapmaları gerektiği belirtildi. Tüketicilere, satın alacakları ürün veya hizmetin diğer benzerleri ile karşılaştırmalı bir fiyat araştırması yapmalarının gerekliliği hatırlatıldı. Özellikle indirim tutarları ve oranlarının dikkatlice incelenmesi gerektiği vurgulandı. İnternet üzerinden alışveriş yaparken, tüketicilerin dikkat etmesi gereken önemli bir diğer ayrıntı ise, internet sitesi adresinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığını sorgulamak.

Ayrıca, sosyal medya platformları aracılığıyla yönlendirilen alışveriş sayfalarına karşı temkinli olunması gerektiği dile getirildi. İnternet sitesinin güvenliği için önemli unsurlar arasında yer alan SSL sertifikası ve 3D Security gibi güvenlik önlemlerinin varlığını kontrol etmek büyük önem arz etti. Ödeme işlemi gerçekleştirmeden önce, kullanılacak mal ya da hizmetle ilgili olarak tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgilerin ayrıntılı bir şekilde okunması gerektiği belirtildi. Tüketicilerin bu tür önlemleri almaları, olası yanıltıcı reklamlara ve ticari uygulamalara karşı kendilerini korumalarına yardımcı olacaktır.

Reklam Kurulu’nun bu toplantısı, tüketici haklarının korunması açısından önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir. Mevzuata aykırı reklamların ve uygulamaların önlenmesi amacıyla yürütülen bu tür denetimlerin, gelecekte daha az tüketici mağduriyetine yol açacağı umulmaktadır. Reklam Kurulu, tüketicilerin, sağlıklı bir alışveriş deneyimi yaşaması için gerekli önlemleri almaya devam edeceğini duyurdu. Böylelikle, hem bu konudaki farkındalığın artması hem de haksız uygulamalara karşı etkin müeyyidelerin uygulanması hedeflenmektedir.

En az 10 karakter gerekli