Sadullah Atlı, İzmir Eczane Teknisyenleri Derneği başkanlığı sürecinde önemli gelişmeler gerçekleştirdiklerini vurguladı. Atlı, derneği devraldığında yaklaşık 2000 üyenin aidat borcunun bulunduğunu ifade ederek, “Bu borçların tamamını sildik. Dernekler masasıyla da görüşerek bu sorunu çözdük” şeklinde konuştu.
Atlı, dernek faaliyetlerinde konfederasyonla sıkı bir işbirliği içinde çalıştıklarını dile getirdi. “Mecliste haklarımızı ararken konfederasyonla birlikte hareket ettik. Eğitimlere ve toplantılara katılarak mesleki dayanışmayı artırdık” dedi. Bu dayanışmanın mesleki sorunların çözümünde etkili olduğuna dikkat çekti.
Atlı, eczane teknisyenlerinin en büyük problemlerinden birinin cumartesi günü çalışmak olduğunu belirtti. İzmir’de birçok eczacının bu günlerde çalışmadığını, ancak teknisyenlerin tam gün görev yaptığını vurgulayarak, “Cumartesi günü aileleriyle vakit geçirmek teknisyenlerin de hakkıdır” dedi.
Ayrıca teknisyenlerin cumartesi günleri ek mesai ücretleri alamadığını belirten Atlı, “Çoğu meslektaşım, 19:00’da kapanan eczanelerden 21:00’e kadar çıkamıyor. Yasada çalışma saati 17:00 olarak belirtilmiş ama biz hâlâ 19:00’a kadar çalışıyoruz” diyerek uygulamadaki eşitsizliğe dikkat çekti.
Eczane teknisyenlerinin büyük bir kısmının asgari ücretle çalıştığını belirten Atlı, 10 yıl ve üzeri tecrübeye sahip bir teknisyenin en az 40 bin TL maaş alması gerektiğini ifade etti. “SUT kurallarını bilen, reçeteleri işleyebilen teknisyenler bu ücretleri hak ediyor” diyen Atlı, nöbet ve mesai ücretlerinin de SGK ve Çalışma Bakanlığı’nın belirlediği oranlarda (1,5 kat) ödenmesi gerektiğini vurguladı.
Atlı, başkanlığı süresince kayıtdışı ödemelerin büyük ölçüde azaltıldığını ve maaşların artık birçok bölgede banka hesaplarına yatırılmaya başlandığını söyledi. Bununla birlikte, fazla mesai ödemelerinin hâlâ yapılmadığını dile getirdi. “Bazen ‘boşuna mı uğraştık’ diye düşündüğüm oluyor, ama bir kişi bile faydalansa yeter” ifadesini kullandı ve yapılan çalışmalardaki eksiklerin devam ettiğini kabul etti.
Sadullah Atlı, programın sonunda eczane teknisyenlerinin en temel taleplerini şu şekilde sıraladı:
Program boyunca eczane teknisyenlerinin sesi olan Atlı, sektördeki yapısal sorunlara çözüm bulunması için hem kamu otoritesine hem de meslek örgütlerine bu taleplerin dikkate alınması için çağrıda bulundu.